Moderní inzerát

Říkám si, jak jsme měli skvělé dětství, běhali jsme každý den venku s dětmi z okolí – tváří v tvář jsme řešili všechny záležitosti a neměli jsme strachy, že nás unesou, a stejně co doma, když nebyly počítače a mobily a facebook a Instagram…ve škole byly některé děti pomalejší a některé rychlejší, ale nebylo pro to tisíc divných škatulek a názvů chorob a hlavně nutných psychofarmak…jedli jsme ovoce a zeleninu, která v sobě ještě měla vitamíny, a nemuseli jsme se cpát kapslemi plnými nezbytné prevence…o víkendu jsme se procházeli po lese a poznávali ptáčky a houby a ne po obchodním centru, kde se dají poznávat možná super obchodní značky…

A tak si říkám, i pod vlivem posledního setkání se známou, která se zabývá umělým oplodňováním (krutě stoupá počet neplodných párů) Jak asi bude vypadat inzerát v Seznamce za pár let? „Hledám pro založení rodiny dívku/chlapce, kteří vyrůstali v přírodě (nedýchali tak smog od rána do večera), neměli doma televizi (a nejsou zmanipulovaní médii), necpali se chemií z drogerií a lékáren (ale používali k hygieně a léčbě rostlinky),  jedli čisté potraviny (jejich rodiče důsledně pěstovali a pátrali po původu toho, co jedí)“…možná bude inzerát ještě delší. Pro tyhle, pro nás úplně normální principy, vznikají poslední dobou různá hnutí, jako např. Slow Food, aby se rodina sešla u stolu k jídlu nebo jedli jablka ze své zahrady a ne z Nového Zélandu.

Ale udělala mi radost předsedkyně tohoto sdružení Blanka Turturo (při sobotní návštěvě naší restaurace, jakožto porotce gastronomické soutěže), když řekla: „Vy máte tak krásnou dceru. To je prostě čistý produkt Slow Food životního stylu“. A tak neztrácím naději, že i ta naše dcera za pár let najde někoho, kdo splňuje požadavky v inzerátu. Zájemci, můžete se hlásit 🙂
JS